Car Free Day 2K18

woensdag 8 juli 2015

Ben jij geknipt om afgevaardigde te worden? Doe de test!












Deel 1: de basisvoorwaarden
  • Ik ben minstens 18 jaar en jonger dan 65 jaar
  • Ik heb een arbeidsovereenkomst met het bedrijf
  • Ik zal minstens 6 maanden anciënniteit hebben op het ogenblik van de sociale verkiezingen
  • Mijn bedrijf telt minstens 50 werknemers
  • Ik behoor niet tot het leidinggevend personeel
  • Ik ben geen preventieadviseur
Deel 2: je motivatie en je persoonlijkheid
  • Ik voel me betrokken bij wat er in mijn bedrijf gebeurt
  • Ik trek me heel wat zaken omtrent mijn werkplaats aan en ik zou verandering willen brengen
  • Ik wil een werkwereld met meer rechtvaardigheid en solidariteit voor mijn collega’s en mezelf
  • Ik vind dat « Samen sterk » méér moet zijn dan een slogan, het is een way of life!
  • Ik ben vrij nieuwsgierig van aard en ontdek graag nieuwigheden
  • Ik ben vlot in de omgang met mijn collega’s
  • Ik huiver van onrecht
  • Ik werk graag in teamverband
  • Ik ben niet bang om mijn stem te laten horen
  • Ik heb belangstelling voor de sociale, politieke en economische actualiteit
Je haalt 6 antwoorden of meer?
Afgevaardigde worden is je op het lijf geschreven! Neem tijdens de zomermaanden zeker contact op met je gewestelijke BBTK-afdeling of de BBTK-afgevaardigden in jouw bedrijf. Zij zullen je in detail uitleggen welke stappen je moet ondernemen om je kandidatuur officieel in te dienen en hoe de procedure daarna verloopt.

Je haalt tussen 3 en 6 antwoorden?
Afgevaardigde worden is voor jou niet vanzelfsprekend. Misschien ben je bang dat je tijd te kort zal komen, niet voldoende op de hoogte bent, door je werkgever geviseerd zal worden… Maar gemotiveerd ben je wel! Wees gerust: afgevaardigde zijn kan je leren. En als afgevaardigde sta je er trouwens niet alleen voor. Bovendien ben je als kandidaat beschermd tegen ontslag (dit is een garantie waardoor de personeelsvertegenwoordigers hun taak volledig zelfstandig kunnen uitvoeren). Neem zeker contact op met je gewestelijke BBTK-afdeling om te praten over de punten die je nog parten spelen.

Geen opmerkingen: